Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 3 de març del 2014

Justina (de Fàbrica)

Justina (De fàbrica)






Bé, finalment m'ha arribat el premi del primer concurs Homebrew d'Osona celebrat per "El Taller de la Cervesa" de Vic.

El premi consistia en elaborar en una fàbrica dos-cents lítres de la recepte de la cervesa guanyadora (i clar no podia ser una altre que la Justina!)

Gràcies al Miquel em vaig posar en contacte amb el Josep, un dels socis de la nova cerveseria Gat Graz ( no perdeu l'estela d'aquesta nova i jove cerveseria que promet molt...) i vem quedar per fer-la.
Abans gràcies al Miquel vaig retocar la recepte, ja que les proporcions i l'elaboració en fabrica no tenen res a veure amb el meu modest equip... I clar s'havien d'abaratir costos, cosa molt normal, ja que jo no posava ni un duro i els llúpols són cars de collons i més en aquestes proporcions...

El Josep em va comentar si em semblava bé elaborar amb la de 500 litres en lloc de la de 200 i la cervesa que sobrés vendre-la al Taller. Per mi perfecte, al contrari, més content que un gínjol! Com sempre he dit no m'he ficat en aquest món per fer-me ric, si no per disfrutar de la cervesa i si algú més ho fa gràcies a mi doncs és un orgull de la òstia! (si li agrada la cervesa, clar...)



Elaborador de 500 litres

Molinador, ja m'agradaria un així...

Malta i més malta...

 Bé, primer de tot l'experiència d'elaborar tanta quantitat i en un lloc profesional es la santa òstia! em va encantar. Em van anar ensenyant com funcionava tot mentre anavem tastant alguna que altre cervesa de Gat graz, que realment estaven molt ben aconseguides. Ja tocava veure una cerveseria nova que no tenia intención d'elaborar sols la típica cervesa rossa, torrada, i negra...  Sóc fan de la gent arriscada, ja es diguin Reptillian, Naparbier, Marina o com es diguin, que fan el que volen fer i no el que el mercat majoritari vol.


macerant


Olora des de aquí...
Realitzant el Hop Back

Bagazo a saco!



El resultat en el fermentador

Una cosa que no canvia d'elaborar de petita a gran escala, es que estàs igualment fabricant durant mínima vuit hores... i acabes destrossat....
Finalment van sortir 390 litres aproximadament dels quals 130 són exclusius per mi... (somriure d'orella a orella...)

La recepte no la donaré pas, sols diré que porta 4 tipus de malta diferent i Llúpols Columbus, amarillo, simcoe i centennial, amb el resultat final de 8º i 117 Ibus.

Desconec si es va realitzar dry hopping i quants ja que no vaig intervindre més en la recepte, però el resultat és molt bo.

El producte resultant, es bastant diferent d'una casolana. Aquesta és molt més maltosa (es nota que en fàbrica el rendiment és més gran), gairebé no es nota l'aroma del llúpol en primera instància i sembla una pale ale escocesa o anglesa amb molt grau, però a mida que es va escalfant vas trobant els matisos del llúpol, l'amargor i l'aroma i de cop i volta estàs davant d'una Ipa. Si hagués de dir quin estil és un cop l'he tastat (unes quantes vegades...) diria que li pegaria l'estil Belgian IPA, maltosa i llupolada, molt compensada amb un color guapíssim (molt semblant a la primera) però sense l'estridència del llúpol de la primera (tenia 355 IBUS...)

A mi particularment m'agrada molt més la primera que vagi fer, simplement perque sóc molt burro i m'encanta el llúpol en exageració, i perque el meu estil és l'Imperial IPA radical. Però he de dir que aquesta segona Justina m'agrada molt, i cada cop que m'obro una, m'agrada més, és molt més arrodonida, i encara que no entraria en el que considero el meu estil Imperial IPA (radical) és un cervesot d'un altre estil.
Recomano a qui li aggradi el tema llúpol que la deixi escalfar cinc minuts i notarà una diferència abismal.
La podreu trobar al Taller de la cervesa i al Santuari de la Gleva. Espero que en breu hi hagi un altre lloc on trobar-la i així que la pogui tastar tothom que volgui (per Vilafranca per exemple... )

 Donar les gràcies Al Miquel, Josep i Gat Graz en general, per donar-me l'oportunitat de presentar-me al concurs, guanyar-lo i elaborar en una fàbrica de veritat!

Justina
Ains quina set

Salut!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada