Total de visualitzacions de pàgina:

dissabte, 12 de gener del 2013

RIPAA

RIPAA




Comencem la recepta! 

Recepte per 20 litres
Estil: Imperial IPA, Doble IPA
Alcohol: 7,7%
Amargor: +100 Ibu's
Densitat Inicial: 1.075
Densitat Final: 1.010
Copa: Shaker 

Ingredients:

Malta
  • 6,600 Kg. Malta Pale Ale Maris Otter
  • 0,450 Kg. Malta Crystal 120 EBC
Llúpol
  • 64 gr. Columbus (60 minuts)
  • 43 gr. Centennial (5 minuts foc apagat)
  • 56 gr. Centennial (dry hopping 5 dies)
Llevat
  • Wyeast 1056 (llevat líquid)
Altres
  • Irish moss (una pastilla 15 minuts abans del final de l'ebullició)
  • Dextrosa per fer el priming

Vaig realitzar un epaste de 3 a 1 (tres litres d'aigua per un de malta) en el macerat.
Batch Sparging (rentat) un cop (em vaig quedar un pel curt...)
El refredament utilitzant l'intercanviador va trigar 10 minuts.

Un cop finalitzada l'elaboració em van sortir els següents valors:

Densitat Inicial: 1.070
Densitat Final: 1.011
Alcohol: 7,97%
Amargor: 115 Ibu's
Litres: 16,5 (vaig perdre 1 al terra...)
Priming: 84 gr. dextrosa

En tres setmanes us dic com ha quedat, encara que te molt bona pinta. Encara he d'agafar be el tema de l'aigua que em van quedar uns tres litres pel camí...
La recepte és una adaptació de la Ruination IPA de la cerveseria Stone, ells fan servir en l'amargor el llúpol Magnum, jo he preferit el Columbus ja que te més alfa-àcids i és més aromàtic. Segurament sortirà un producte molt diferent. També he de dir que mai he tastat una cervesa Stone o sigui que és una recepte molt a cegues a veure com queda!

No m'he pogut estar i l'he tastada... He de reconeixer que està espectacular!!! m'he sorprés gratament, molt afruitada en nas amb els típics tocs dels llúpols americans, i en boca bon cos i bona amargor (com no...) Una molt bona cervesa Imperial IPA americana, encara que està malament que ho digui el pare de la criatura. Molt orgullós!!! 
Si he de buscar una pega, potser seria el tema dextrosa que encara no l'he agafat el "tranquillo" i crec que queden un pel poc gasificades, però per tot lo altre molt molt molt, però que molt content!
(Ja posaré foto del producte final...)

Bé, ha arribat la foto, i cada cop m'agrada més la birra. Estic molt content, crec que és un birrote!


RIPAA

Salut!!!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada