Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 11 de febrer del 2013

NovellIPAs

NovellIPAs




Recepte per a 13,5 litres
Estil: IPA
Alcohol: 6,9%
Amargor: 81,7 Ibu's
Densitat Inicial: 1.070
Densitat Final: 1.019
Copa: Shaker



Ingredients:

Malta
  • 5,500 Kg. Malta Pale Ale Maris Otter
  • 200 Gr. Malta Crystal 120 EBC
  • 25 Gr. Malta Chocolate
Llúpol
  • 21 Gr. Centennial 60 minuts
  • 21 Gr. Columbus 20 minuts
  • 10 Gr. Chinoock 20 minuts
  • 25 Gr. Chinoock 5 minuts amb el foc apagat
  • 35 Gr. Chinoock Dry Hopping durant 9 dies un cop transvasat
Llevat
  • Wyeast 1056 (llevat líquid molt bon resultat)
Altres
  • Irish Moss (una pastilla 15 minuts abans del final de l'ebullició)
  • 90 Gr. de Dextrosa per fer el priming (gas)

Vaig escalfar 17,5 litres d'aigua a 78ºC, el que equivaldria a un empaste 3 a 1. Previament vaig escalfar la termonevera amb aigua calenta. 
Aquest cop vaig realitzar sparning sencill, amb ajuda del Miquel (el taller de la cervesa) 
El refredament va durar 10 minuts.

Aquest cop vaig fer una recepta a la meva bola, a veure com quedarà. De moment l'olor és molt agradable, amb els tocs a aranja (pomelo) que dona el chinoock. En gust (el que vaig tastar quan anava embotellant) encara està molt dolça i necesita envellir.
En total han sortit 40 ampolles (a veure si creix la producció...)
D'aquí a un mes penjaré la foto de rigor i la meva primera valoració real!
El nom NovellIpas, és en honor on faig totes les cerveses a Novelliques (Tavertet) amb l'aigua del pou que és excepcional!







Salut! 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada