Total de visualitzacions de pàgina:

dimarts, 27 d’agost del 2013

Habemus Papam

Habemus Papam


Comencem recepte:

Per a 20 litres
Estil: Quadrupel, Belgian Strong ale, Abadia...(Com volgueu...)
Alcohol: 10,8%
Amargor: 40,2 IBU's
Color: 58,2 EBC
Densitat Inicial: 1.090
Densitat Final: 1.008
Copa: Calze





Ingredients
Malta
  • 6,150 Kg.  Malta Pale Ale Maris Otter
  • 0,500 Kg.  Malta Munich
  • 0,320 Kg.  Malta Biscuit
  • 0,150 Kg.  Malta Aroma
  • 0,120 Kg.  Malta Special B
  • 0,100 Kg.  Malta Chocolate

Llúpol
  • 30 gr.  Northern Brewer                90'
  • 30 gr.  Hallertauer Hersbruker       30'
  • 30 gr.  Willamette                          15'

Llevat
  • Wyeast Belgian Abbey  1214(no va funcionar i vaig afegir el següent)
  • Safale S58

Altres Adjunts
  • 1,000 Kg.  Sucre Candi Negre      15'
  • 0,400 Kg.  Sucre Candi Blanc       15'
  • Irish Moss  (1 Pastilla)                   15'
  • 3 gr. Nutrient de llevat

Vaig realitzar l'empaste 3 a 1 com gairebé sempre.
La maceració la vaig fer durar 120' a 68ºC i el rentat (sparging) uns 27 litres a 74ºC
Després de quatre setmanes en fermentador secundari vaig embotellar, utilitzant 118gr. de dextrosa, introduida en el fermentador una hora abans d'embotellar.
Aquesta recepte és una adaptació meva d'una recepta que circula per internet de la Wesvleteren XII, on vaig introduïr varis canvis, com la malta base, sucres i algo més. Els valor inicials són els de la recepte originals, els que posaré a posterior són els reals que em van sortir. A part de tot aixó vaig tenir molts problemes amb la fermentació, ja que va trigar més de tres dies a començar a fermentar. Si algú vol realitzar la recepte a alguna per l'estil us recomano que NO utilitzeu el llevat líquid Belgian Abbey de Wyeast, ja que és la segona vegada que l'utilitzo i la segona que em falla....

Valors reals de la recepte

Densitat Inicial: 1.092
Densitat Final: 1.020
Alcohol:  9,66%
Volum final: 17 litres (vaig perdre uns quants al posar el sucre candi, compte que basa!)
Rendiment de l'equip:  71,07% (el més alt de moment...)
El resultat ha estat formidable, molt bona, sobretot si la deixes una estona fora de la nevera abans de tastar, és on es troben més matisos i els tocs a caramel.




Habemus Papam

Salut!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada