Total de visualitzacions de pàgina:

dimecres, 25 de setembre del 2013

Justina

Justina


Aquesta és una recepte que vaig fer per presentar al primer concurs de Hombrewer d'Osona, que es feia al Taller de la cervesa de Vic.
Aquest concurs consistia en realitzar una IPA amb un màxim de 8% d'alcohol.

Comencem la recepte

Per a 20 litres
Estil: Imperial IPA
Alcohol: 8%
Amargor: 355 Ibus
Densitat Inicial: 1.072
Densitat Final: 1.012
Copa: Shaker

 



Ingredients
Malta
  • 5,900 Kg. Malta Pale Ale Maris Otter
  • 0,275 Kg. Malta Cristal 120 EBC
  • 0,275 Kg. Malta Carapils (dextrina)
  • 0,300 Kg. Malta Biscuit

Llúpol
  • 100 Gr.  Columbus (90 min. pellet)
  • 20  Gr.   Columbus (45 min. pellet)
  • 30  Gr.   Simcoe      (30 min. flor)
  • 15  Gr.   Centennial (foc apagat. flor)
  • 70  Gr.   Simcoe      (foc apagat. flor)
  • 21  Gr.   Amarillo    (foc apagat. flor)
1r Dry Hopping 
  • Centennial
  • Amarillo
  • Simcoe
2n Dry Hopping
  • Centennial
  • Amarillo
  • Simcoe
Llevat
  • Wyeast American Ale 1056 (llevat líquid)
Adjunts
  • Irish Moss  (quan faltin 15 min. de l'ebullició)
  • Dextrosa (em guardaré quanta, secret profesional...)

La maceració la vaig fer durant 85 minuts a 66 ºC ab un empaste de 3 a 1 aproximadament.
Amb el sparging a 77ºC vaig recollir aproximadament uns 25 litres de work.
L'ebullició em va menjar molt work (entre el que cau fora i el cul que no vaig utilitzar ja que hi havia molta resta de pellet) em van sortir uns 14 litres aproximadament de birra.
La fermentació em va durar set dies.
És la primera vegada que realitzo un doble dry hopping i estic molt content amb el resultat. Espero que em perdoneu la llicència de no dir les quantitats de llúpol utilitzades en el dry hop, encara que no tinc cap problema en suministrar-les si algú està interesat. (que contacti amb mi!)

Molt content amb la creació de la Justina, en honor al Justo un dels meus millors amics!
Crec que és la millor cervesa que m'ha sortit de moment i que puc anar fent i millorant amb el temps.

Justina, en copa del meu equip! (he de fer país...)

Un cop finalitzat el concurs, em van donar una sèrie de recomenacions, com treure-li quota de llúpol al principi per tal que no sigui tant amarga de cop i així guanyar en gust. Els va agradar!
Agrair a la Sílvia i a la Nuria el seu suport en el concurs (gairebé venen amb pompons) estaven més nervioses elles que jo...

Ahhh hi vaig guanyar!

Premis:
  • Ganyadora del primer concurs Homebrewer d'Osona  
No m'ho esperava...Contentíssim!
Espero que més gent la tasti i en gaudeixi com jo, ja que un barril anirà punxat a la cerveseria La Més Petita, situada al Carrer Diputació núm. 30 de Barcelona.


Salut!!!







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada