Total de visualitzacions de pàgina:

divendres, 25 de juliol del 2014

Ales Agullons

ALES AGULLONS





Ja fa un parell de mesos vem fer una visita (la Sílvia i jo) al Golden Beer Vilafranca, per tal d'anar a saludar al Raul i pillar unes quantes birretes.
Aquell mateix dia vem estar xerrant a veure quan podiem coincidir en algun festival de cervesa, amb resultats molt negatius...Ni Mediona (jo currava...) ni Birrasana (aniversari del Golden Beer...) Ni Sant Feliu (un altre cop curro...)  Un despropòsit! Em va comentar que no em podia perdre la visita que farien a Ales Agullons i així poder conèixer al Carlos, un figura. 
Vaig marcar-me el dia en vermell,  el 20/07/2014, vaig demanar festa com quatre cops, fins que me la van concedir (bufff ja tocava...)

Vem arribar a Sant Joan de Mediona i vem trencar per un camí de carro per tal d'arribar a la Masia Ales Agullons.

Ens van rebre El Carlos y la Montse, amb una canyeta de la seva Pale i unes tapetes de llonganissa i olives





Pale Ale Ales Agullons


Tapetes!

Allí a la barra que tenen a dins i abans de començar la visita vaig tenir el plaer de coneixer a l'Eduard de Cervesa  Rauxa, molt bon paio, llàstima que no es quedés al dinar. Vem poder xerrar una estoneta de birra i procesos (no gaire estona, encara que ja repetirem).
També van venir altres membres de l'associació  Golden Beer, com "los sorianos" Alvaro i Rodrigo i el Bermejo (jordi) un fart de riure de gent i no em quedo curt! També va venir l'Ari (que no es perd ni una), l'Oscar (otro que falla siempre...bufff), el pare i el tiet del Raul, El Raul (clar, no podia faltar!) i la Sílvia. Hi havia un parell de persones més que van dinar amb nosaltres, però com no es van presentar i no vem xerrar quedaran en  l'oblit...

Hora de la visita a les instalacions!

Primer de tot ens va ensenyar l'obrador, o sigui, "donde se cuece tooo"
Vaig quedar molt sorprés. No imaginava que una de les cerveseres amb més prestigi dins del panorama nacional, fes servir el mateix procés que jo. No és normal veure treballar en gravetat a no ser que siguis un homebrewer que faci 20 o màxim 50 litres a casa. 
Per sort he pogut visitar unes quantes fàbriques cerveseres, segurament el número estarà entre la vintena i la trentena, i aquesta es la primera que veig treballar per gravetat. Simplement per treures el barret!



El Carlos explicant com elabora

Ens va explicar tot el procés de l'elaboració de la seva Pale Ale. Impresionant els invents que te per allí. Em va encantar la sencillesa de la seva explicació i del seu procés. Realment veus que no son necessàries tantes bombes, ni tantes històries. Ell amb les seves cerveses ho fa sencill, com a casa. Infusió simple i va que corres. La majoria no les passa per secundari (menys les especials, clar...) i no carbonata, o sigui que res de dextrosa ni de sucres afegits (menys en alguna mig làmbica de les que fa), tot ho fa per temperatura. 
Una altre cosa que em va recordar a el que faig jo, va ser quan va explicar que ell fa servir aigua de la mina sense tractar, ni osmosis ni òsties. Com jo, aigua del pou de Tavertet i va que xutes... Entenc perfectament qui fa servir osmosis, ja que a les ciutats o a segons quins pobles l'aigua que surt de l'aixeta és horrible. Encara que em va agradar coincidir... L'obrador Simplement genial!


Aquí es pot veure perfectament com treballa per gravetat

Refredador, fet amb un megatirador de cervesa...Bufff que bo! 

Bullidor

Mini equip
Els fermentadors amb camises
Estava que no cabia...Cada dia surto pitjor a les fotos o la Sílvia treu el pitjor de mi...

Li vaig demanar al Carlos com feia la cervesa tipus làmbica o mig làmbica com diu ell. La resposta va ser ara ho veureu a l'altre sala...
Hi així va ser, vem reomplir els gots (crec que estaven mig foradats perque allò es buidava amb una facilitat pasmosa...)
Vem entrar en una sala molt fresqueta (sobre uns 19 ºC aproximadament) on tenia diverses ampolles en guarda i algun barrilet. També tenia una Imperial Stout en bota de conyac de la que no puc dir res més (li vaig clavar l'ull...allò hauria de ser un nèctar de deus...) (vull una ampolla has oído niño mimado de la cerveza!) Ens va explicar que segons quines cerveses estaven en aquella sala entre sis mesos a un any (en ampolla, més els que s'ha estat en barrica), depenent quina fos la cervesa, com la Setembre o la Barrica. 



Sala de guarda
Algunes mostres

 Tot seguit vem passar a una altre sala on tenia les botes en ple funcionament....
Va baixar la temperatura uns graus més. Allí ens va explicar que la cervesa que tenia a les botes agafava els bitxets de l'aire (llevats salvages) que feien que agafés aquell gust especial. En algunes li posava una miqueta de cervesa làmbica que els hi suministrava Cantillon (si no vaig errat o Brasserie de la Senne, ara no recordo bé...és el que té beure i escoltar!) Vem olorar els taps de dues diferents i realment es notava el canvi d'olor.


Barrils amb or líquid...

més botes de vi


Hi havien unes quantes ampolles i algun barril amb més teranyines que la casa de los Monster. Ens va explicar que guardava sempre una mostra de cada cervesa que feia, per obligació legal, encara que també per curiositat. Deia que un dia d'aquests els obriria i festa grossa...Quin crack!


Això té anys i panys

més ampolles i garrafes
Bufff la foto es horrible... la càmera no es gaire bona...en fin aquí els tres pericos cervesers!


Vem acabar la visita i ens vem desplaçar a la barra per tal d'emplenar per cinquena vegada (o sisena o setena...no sé) i continuar xerrant amb el Carlos. Vem estar una estona llarga comentant coses de cervesa. Ja tenia raó el raul quan em deia que disfrutaria com un "enano"... I encara que digui el Carlos que ell no és un mestre cerveser, per a mi si que ho és i dels bons!
La Sílvia es va perdre amb la Montse (la dona del Carlos) per dins del mas fent quatre fotos i xerrant com no...


La taula ja estava parada...

Forn de llenya


 Falten fotos que per desgràcia han sortit borrosses....
En Carlos em va dir que el que haviem vist no era res de l'altre món, que lo bo començava quan passéssim la porta i anèssim al menjador... Realment no es va equivocar molt ja que el menjar va ser exquisit... (falten moltes fotos...però si badaves s'ho fotien tot...)(alguna foto l'he repescat d'algun altre blog aviso...)

Primer va venir una amanida molt complerta i una espècie d'empedrat (a mi em va fer un especial sense tonyina... gràcies Montse!)




amanida




Tampoc en va faltar de beure....

Ens va explicar que gairebé tot el menjar estava fet amb cervesa....sense paraules!
Ens va treure unes cornes casolanes que eren una delícia....
I va venir el pernil i les verduretes al forn. Aquí he de fer un parèntesi... Quina meravella, que bo i gustòs estava el pernil, buffff i les verduretes, i tot ben regat com ha de ser....



Pota de pernil al forn i cervesa...


No em digueu que no fot bona pinta....

Estic salivant... per déu que bó
Els postres tampoc estaven gens malament... Pastís de formatge i pastís de xocolata i pera amb cervesa.... regat amb mermelada casolana de maduixa i de mora...mmmmm
En Carlos ens va explicar que el grup que havia vingut el dia anterior, al tercer porró van dir prou i no van voler més. Es veu que tampoc es van acabar el pernil...(bufff sacrilegi!!!) 
Ens anava traient porrons (que diu que és com es pren millor el seu tipus de cervesa) Va treure una de barrica, Una amb raïm merlot (crec), Diria que una setembre (diria...), la Brown Ale, i per últim la Imperial Stout sense barrica (buff quina delícia...)

Ja ben tips vem continuar bevent fins que vem acabar amb el barril (vaig tenir que tirar de la seva de blat....) Escoltant música i el Carlos tocant la caixa, espectacular! (vem marxar d'allí tocant gairebé les 20:00...)

Simplement un dia genial! i que de ben segur repetirem si o si. 
Agraïr al Carlos i a la Montse el tracte rebut en tot moment, ens van fer sentir com a casa, (jo de gran vull ser com el Carlos!) També agraïr com no, al Raul, gracias socio! esta te la devuelvo en forma de cata IBU i lo sabes.... I a la gent de l'associació Golden Beer de Vilafranca del Penedés que sense ells no haguèssim rigut tant ni de conya...(i a la Sílvi, com sempre que també s'ho va passar d'allò més bé)


Tota la tropa!

Salut i Birres








1 comentari: